فروش حج تمتع
فروش حج تمتع
می 23, 2019
خرید و فروش فیش حج تمتع
خرید و فروش فیش حج تمتع
می 30, 2019

قیمت فیش حج

قیمت فیش حج

قیمت فیش حج : یکی از مهم ترین فلسفه های حج که بسیار بر آن تاکید شده است، رسیدن به حقیقت توحید و یکتا پرستی است .

ائمه معصومین دستور داده اند پیش از آغاز حج‌ باید دل را از هر آنچه غیر خداوند است خالی کرد. و تمام امور خود را به خداوند سپرد .

حج جامع میان تکلیف بدنی و مالی است و از آنجایی که بیش از دیگر ارکان نیاز به خستگی وسفر دارد . الله تعالی آن را تنها یک بار در عمر واجب کرده است و توانایی را در انجام آن شرط دانسته است .

البته توانایی در همه ی عبادات شرط است اما در مورد حج داشتن توانایی برجسته تر می باشد .امام باقر علیه السلام می فرمایند مردم مامور شده اند بیایند دور این سنگ ها طواف کنند سپس نزد ما بیایند و اعلام وابستگی و حمایت و یاری نمایند.

برای رفتن به سفر معنوی حج باید ابتدا فیش حج تهیه کرد .قیمت فیش حج بستگی به تاریخ اعزام آن فیش دارد .قیمت برای فیش حج نرخ های متناقصی دارد که صدای اعتراض برخی از زائرین را برانگیخته است .

قیمت فیش حج پس از آغاز ثبت نام کاروان ها به قیمت مشخصی میرسد و اعلام میشود .

قیمت فیش حج متاثر از بابت تاریخ صدور حج تمتع می باشد .پایین ترین قیمت فیش حج متعلق به ماه اخر سال ۸۶ یعنی اسفند ماه سال ۸۶ میباشد.

چون این تاریخ صدور فیش حج آخرین تاریخ اعزام زائرین می باشد .هرشخص که توانایی برای رفتن به حج تمتع را دارا نیست میتواند قیمت فیش حج خود را بداند و به فروش آن اقدام کند .

قیمت فیش حج را میتوان از دفاتر خرید و فروش حج دانست و در آنجا نسبت به تاریخ صدور فیش حج قیمت فیش حج را به زائر اعلام مینمایند .

 

قیمت فیش حج

 

از نظر فقها خرید و فروش فیش حج شدنی و قانونی میباشد .بعد از به دست آوردن قیمت فیش حج  باید دانست که هر شخص فقط میتواند در استان محل سکونت خود اقدام به فروش آن نمود.

برای اشخاصی که دارای توانایی مالی نیستند و نمیتوانند به حج مشرف شوند میتوانند فیش حج خود را واگذار کنند .هر شخص به دستور سازمان حج و زیارت فقط میتواند یک فیش حج تمتع به نام خود داشته باشد .

برای خرید فیش حج تمتع قیمت فیش حج کاملا بین خریدار و فروشنده کاملا توافقی میباشد .برای خرید فیش حج باید در نظر داشت که اول به تاریخ اعزام ثبت نام باید توجه کرد .

در حالی که قیمت فیش حج بعد از آغاز ثبت نام کاروان قیمت نهایی فیش حج مشخص می شود تا به قیمت تقریبا منصفانه ای برسد .بالاترین قیمت برای فیش حج به فیش هایی تعلق دارد که تاریخ صدور شان به سال ۸۵ به قبل دارد .

قیمت فیش حج نرخ تقریبا مشخصی دارد که باید حتما مورد توافق خریدار حج و فروشنده حج می باشد .قیمت فیش حج بین خریدار و فروشنده توافقی می باشد.

هر سال هرچه تاریخ فیش به سال ۸۶ نزدیک تر میشویم قیمت برای فیش حج ۸۶ بالاتر میرود زیرا به تاریخ اعزام نزدیک میشود .زائرانی که فیش حج تمتع ۸۶ دارند باید منتظر فراخوان سازمان حج وزیارت باشند.

  تا تاریخ فیش آن ها را سازمان حج و زیارت فراخوان دهد. قیمت فیش حج و مبلغ پرداختی بابت ثبت نام حج (سپرده حج ) در صورتی که سال خمسی نگذشته باشد به ان خمس تعلق نمیگیرد .

قیمت برای فیش حج کسانی که تهران ثبت نام کردند و از تهران پرواز آنها صورت میگیرد مسلما گران تر از قیمت فیش حج هایی است که در شهرستان ها ثبت نام شده اند .هر ساله تعداد مشخصی از فیش ها فراخوان داده میشوند و تعداد مشخصی به حج از سوی عربستان پذیرا میشوند .

یکی از گنج های پنهان در کلام پروردگار مراسم با شکوه حج میباشد .امام رضا علیه السلام می فرمایند هیچ چیزی را بیشتر از حج مداوم در بی نیازی و فقر زدایی موثر ندیدم . راز طواف کردن خانه خداوند عبادت و بندگی کردن است .این بندگی در سایه ولادت محقق نمی شود .

امتیاز دهیدpost

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید