فروش فیش حج از چه طریقی قابل انجام است؟

خرید و فروش فیش حج یکی از ملزومات شروع این سفر الهی است .سفر به مکه و مدینه در کشور عربستان و زیارت خانه امن الهی و مدفن النبی و همچنین ائمه اطهاری که در قبرستان بقیع آرام گرفته اند، برای بسیاری از مسلمانان جهان، از جمله شیعیان آرزو است و رفتن به سفر حج و به اصطلاح حاجی شدن، برای آن ها بسیار لذت بخش و مایه آرامش روحی و روانی آن ها می باشد. سالیانه دو نوع سفر حج برای مسلمانان جهان وجود دارد که به یکی از آن ها حج عمره و به دیگری حج تمتع می گویند. حج تمتع که به حج اصلی نیز معروف است، معمولا نزدیک به 30 روز طول می کشد و اعمال زیادی دارد که باید در طی این مدت یک به یک به انجام برسند تا زیارت آن ها مورد قبول واقع شود. پس از گذراندن اعمال طی این مدت و طواف خانه خدا، افرادی که این اعمال را انجام داده اند، در اصطلاح حاجی می شوند و همه گناهان آن ها آمرزیده شده و مثل نوزادی که تازه متولد شده باشد، پاک و مطهر از حرم امن الهی به محل سکونت خود باز می گردند. این نوع حج در سال فقط یک بار انجام می شود و به حج واجب نیز معروف است. اما در طول سال نوع دیگری از حج نیز وجود دارد که به حج عمره معروف است و معمولا مدت آن کم تر از حج تمتع است و در طول سال مسلمانان چند بار مشرف می شوند. کاروان های حج و زیارت که توسط دفاتر فعال در زمینه حج و زیارت مدیریت می شوند در طول سال چند بار به سرزمین وحی کاروان هایی را راهی می کنند و مسلمانان می توانند با ثبت نام در این کاروان ها، به حج سفر کنند. برای رفتن به سفر حج بایستی فیشی با نام فیش حج از بانک های عامل خریداری شود. در این مقاله قصد داریم تا درباره فروش فیش حج توضیحاتی را ارائه دهیم و درباره راه های قانونی فروش فیش حج به بحث و گفت و گو بپردازیم. با ما همراه باشید.

 فیش حج چیست؟

برای سفر به حج، بایستی مبلغی را به عنوان ودیعه نزد بانک های عامل قرار داد و پس از پرداخت این پول، بانک عامل فیشی را به خریدار فیشی که به فیش حج معروف است می دهد که تاریخ نوبت آن ها برای سفر به حج روی آن درج شده است که باید افراد در تاریخ مقرر در کاروان های حج ثبت نام کرده و به حج سفر کنند. بعضی از افراد ممکن است در هنگام خرید فیش حج دارای استطاعت مالی کافی باشند و فکر کنند که می توانند به سفر حج بروند. اما زمانی که نوبت آن ها می رسد، ممکن است توانایی مالی کافی برای انجام این سفر را نداشته باشند. در این موارد دارندگان فیش حج می توانند اقدام به فروش فیش حج خود کنند. فروش فیش حج مراحلی دارد که باید قدم به قدم آن ها را به انجام رساند تا فروش فیش حج به طور قانونی و شرعی انجام گیرد. در ادامه به مراحل فروش فیش حج خواهیم پرداخت.

فروش فیش حج

فروش فیش حج

همان طوری که در قسمت های قبلی نیز اشاره کردیم، برای خرید و فروش فیش حج، بایستی مراحلی طی شود که فروش فیش حج به صورت کاملا درست و شرعی انجام گیرد. افرادی که قصد فروش فیش حج خود را دارند، معمولا فیش حج خود را از طریق سایت هایی که از طرف سازمان حج و زیارت برای خرید و فروش فیش حج طراحی شده اند، قرار می دهند و افرادی که قصد خرید این فیش ها را دارند می توانند با برقراری تماس با فرد فروشنده، در دفاتر مرتبط با سازمان حج و زیارت حضور پیدا کرده و فیش حج را خریداری کنند.
برای خرید و فروش فیش حج بایستی به چند نکته توجه نمود. از جمله این نکات این است که برای خرید و فروش فیش حج، بایستی خریدار و فروشنده هم استانی باشند و خرید و فروش در داخل استان آن ها و در محل دفتر خدمات زیارتی به انجام برسد.
یکی دیگر از مواردی که در هنگام فروش فیش حج بایستی به آن توجه نمود، این است که فرد خریدار بایستی به تاریخ فیش حج توجه نموده و سپس اقدام به خرید فیش نماید. زیرا ممکن است فرد خریدار نتواند در تاریخ درج شده در فیش حج، به حج سفر کند. قیمت فیش حج نیز توسط دفاتر حج و زیارت که زیر نظر سازمان حج و زیارت فعالیت می کنند، تعیین می شود و نقل و انتقال مبلغ پول زیر نظر این دفاتر به انجام می رسد.

فروش فیش حج

فروش فیش حج به صورت غیر قانونی و غیر شرعی

 

یکی از مهم ترین مواردی که باید در هنگام خرید و فروش فیش حج به آن توجه نمود، این است که فروش فیش حج نباید در جایی خارج از دفاتر حج و زیارت انجام شود. زیرا فروش فیش حج به صورت های دیگر از جمله بازار های سیاهی که ممکن است قیمت های نجومی و زیادی روی فیش های حج خود بگذارند، علاوه بر آن که غیر قانونی می باشد، غیر شرعی نیز بوده و سفر به حج به وسیله این فیش ها برای مسافران مشکل شرعی ایجاد می کند. کسی که قصد دارد تا هرچه زودتر به این سفر معنوی برود، بهتر است از طریق دفاتر خدمات زیارتی اقدام نموده و از راه قانونی و شرعی اقدام به خرید فیش حج مورد نیاز خود نماید. لذا افرادی که قصد خریداری فیش حج دارند، ابتدا باید از طریق سایت سازمان حج و زیارت اقدام به استعلام فیش حج مورد نیاز خود کرده و از طریق دفاتر خدمات زیارتی با فروشنده فیش حج قرار گذاشته و فیش حج را با قیمت مصوب سازمان حج و زیارت خریداری نمایند.

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما را در ابتدا با فیش حج آشنا کرده و در ادامه سعی شد تا درباره فروش فیش حج و مراحل فروش این فیش توضیحاتی داده شود. همچنین درباره راه های فروش غیر قانونی و غیر شرعی این فیش نیز توضیحاتی داده شد. امیدواریم این مقاله رضایت شما را جلب کرده باشد و از مطالب آن بهره لازم را برده باشید.

تمامی نقل و انتقالات با اخذ مجوز از سازمان حج و زیارت در دفاتر اسناد رسمی انجام میشود. این دفتر با بیش از چند سال سابقه در امور نقل و انتقال اسناد و اوراق حج و واگذاری هم اکنون آماده خدمت به شما عزیزان در سراسر کشور میباشد.

5/5 - (25 امتیاز)

تماس بگیرید