حج یکی از واجبات الهی و سنتی دیرینه است که باید به صورت جدی در نظر گرفته شود و به خرید فیش حج و فروش آن به صورت جدی نظارت شود زیرا سالانه تعداد زیادی از مردم به این سفر دل ها سفر می کنند و باید در رعایت کامل عدالت و راحتی به آنجا بروند.
حج که سنت ابراهیم است در دهه اول آخرین ماه قمری در مکه مناسک آن انجام می شود و مسلمانان در صورت دارای بودن شرایط باید یک بار در طول عمرش به این سفر برود.
با خرید فیش حج و خیالی آسوده به این سفر رویایی بروید و برنامه خود را مرتب بچینید زیرا با خرید فیش حج دیگر دغدغه ای نخواهید داشت و تنها باید به آموزش احکام آن بپردازید.

خرید فیش حج

خرید فیش حج آنلاین

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده بالا از اینترنت امور کارها به صورت اینترنتی و آنلاین انجام می شود که بسیار می تواند مفید باشد و انرژی و وقت شما را ذخیره کند. برای مثال شما می توانید با خرید فیش حج به صورت آنلاین و از راه دور از ماندن در صف طولانی یا قرار گرفتن در محیطی شلوغ جلوگیری کنید.
خرید فیش حج به صورت آنلاین این امکان را به شما می دهد تا به امور دیگر خود برسید و وقت خود را برای کارهای واجب تر از جمله یادگیری واجبات حج ذخیره کنید.
در دنیایی که امو با اینترنت جلو می رود شما نیز باید سعی کنید هم راستای آن باشید تا سود و منفعت کنید.

اهمیت حج

حج عبادتی است که برای اطاعت و تقرب به خدا انجام می شود این عمل در مکه و ماه ذی الحجه باید صورت گیرد و هر مسلمانی که واجد شرایط باشد باید این عمل را به جای بیاورد.
اهمیت بالای این عمل در اسلام بسیار بالا است به همین دلیل حج را فروع دین می نامد. حتی در قرآن سوره ای با این نام وجود دارد تا یادآور باشد که وظیفه ابلاغ حج را بر دوش ابراهیم گذاشته است و به اهمیت این موضوع پرداخته شده است.
به همین دلیل برای پرداخت به این سنت مهم و با اهمیت با خرید فیش حج می توانید این حکم را به جای آورید و از به خدای والا مقام قصد تقرب بجویید.

فیش حج اجازه این امر بسیار مهم را به شما می دهد.

خرید فیش حج 1

انواع حج

حجی که انسان به جا می آورد می تواند مستحب و یا واجب باشد . حج واجب بر اساس اصل شریعت واجب به حساب می آید که خودش سه نوع دارد :

انواع حج واجب

تمتع ، افراد و قران

حج تمتع آن است که بر خود فرد واجب می گردد . به صورت کلی حج به افرادی واجب می شود که محلی که آن ها در آن زندگی می کنند در حدود 90 کیلومتر با مکه فاصله داشته باشند . نوع های دوم و سوم حج بر افرادی واجب می شوند که ساکن خود مکه باشند . هر کدام از این حج های نام برده شده مناسک و اعمالی دارند که مخصوص به خودش است که البته برخی از این اعمال مشترک و برخی متفاوت است .

نوع بعدی در حج ، حج عمره است که در طول زندگی انسان فقط یک بار بر انسان واجب می شود که گاهی مستحب و گاهی هم واجب است . محل انجام حج نیز همان طور که همه می دانید مکه واقع در عربستان است .

تهیه ی فیش حج

برای این که اعمال حج را به جا بیاورید حتما باید فیش حج تهیه کنید که بسیار هم در دین اسلام به آن سفارش شده است هر ساله بسیاری از مسلمان ها برای این که اعمال حج را به جا آورند برای خرید فیش حج اقدام می کنند و به مکه سفر می کنند

انواع خرید فیش حج

همان طور که گفته شد برای به جا آوردن فریضه ی حج باید به مکه و مدینه سفر کنند که به این منظور باید بلیط حج را تهیه کنند خرید فیش حج واجب و عمره باید زیر نظر سازمان حج و زیارت باشد برای خرید فیش حج می توانید از کلیه ی مراکز قانونی و زیر نظر سازمان حج و زیارت اقدام کنید که به شکل قانونی باشد برای این کار باید فرم های مربوطه را پر کنید که در سازمان حج و زیارت قابل دسترسی است .

علاوه بر سازمان حج و زیارت خرید فیش حج در آژانس های زیارتی و مسافرتی نیز امکان پذیر است البته باید دقت کنید که آژانس ها مجوز از سازمان حج و زیارت داشته باشند .

 

 

 

 

 

خرید فیش حج 2

با موضوع خرید فیش حج و مراحل و نحوه خرید این فیش آشنا شوید!

سفر به حج و ادای این فریضه ی واجب بر افراد مستطیع، آرزوی هر مسلمانی است و افراد مسلمان در سراسر جهان آرزو دارند در طول زندگی خود، یک بار هم که شده این سفر را تجربه کنند و خانه خدا را زیارت کنند. زیارت خانه خدا، توفیقی است که نصیب هرکسی نمی شود. چه بسیار افرادی هستند که در حسرت رفتن به این سفر هستند ولی شرایط مالی و اقتصادی و … رفتن به این سفر را برای آن ها غیرممکن ساخته است. خداوند به افرادی که حج می گذارند و به اصطلاح حاجی می شوند، وعده ی بخشش گناهان و پاک شدن آن ها از هرگونه ناپاکی را داده است. لذا مسلمانان در سراسر جهان، هر ساله در ماه ذی الحجه در بیت الله الحرام در سرزمین عربستان گرد هم می آیند و مناسک حج را به جا می آورند. پس از اتمام حج و برگشت به سرزمین ها و کشور های خود، احساس سبکی و پاکی خاصی آن ها را فرا گرفته، صفحه وجود آن ها خالی از هر لکه سیاه رنگی می شود. برای سفر به حج باید در ابتدا ثبت نام کرد و پس از پرداخت ودیعه ای که از طرف سازمان حج و زیارت تعیین شده است، فیش حج را از بانک های عامل دریافت نمود. فیش حج به فیشی که گفته می شود که از طریق بانک های عامل به افرادی که قصد سفر به حج را دارند، داده می شود و افراد باید این فیش را نزد خود محفوظ نگه دارند تا زمانی که نوبت آن ها برای سفر به حج فرا می رسد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با موضوع خرید فیش حج آشنا کرده و درباره روش خرید فیش حج و مراحل خرید این فیش توضیحاتی را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

خرید فیش حج

معمولا برای حج تمتع نوبت خیلی دیر تر از حج عمره به فرد می افتد. در این میان افرادی هستند که پس از رسیدن نوبت خود، به دلایل مختلف از جمله عدم استطاعت مالی و مشکلات اقتصادی، نمی توانند به حج سفر کنند و قصد فروش فیش حج خود را دارند. افراد دیگری نیز هستند که می خواهند زودتر به حج سفر کنند و نوبت خود را جلو بیندازند و استطاعت مالی کافی برای عزیمت به این سفر پر خیر و برکت را دارا می باشند. در این گونه شرایط پای موضوعی با نام خرید فیش حج به میان می آید. خریداری فیش حج به این معناست که فردی که دارای استطاعت مالی کافی برای سفر به حج است، از افرادی که توانایی مالی کافی برای عزیمت به سرزمین عربستان برای ادای فریضه حج را ندارند، فیش حج خریداری می کند. البته خرید فیش حج معمولا شرایطی دارد که باید در هنگام خرید و فروش فیش حج به آن ها توجه نمود. از جمله اینکه قیمت فیش حج بایستی بر اساس نظر سازمان حج و زیارت تعیین شود و خرید و فروش این فیش همانند دیگر کالاها به بازار های سیاه کشیده نشود. سازمان حج و زیارت با کمک دفاتر فعال در زمینه فروش و خرید فیش حج، سایت هایی را طراحی کرده اند که از طریق آن ها می توان اقدام به خرید فیش حج نمود. این سایت ها معمولا زیر نظر سازمان حج و زیارت هستند تا مبادا تخلفی در نقل و انتقال پول در هنگام خرید و فروش فیش حج صورت نگیرد.

خرید فیش حج
نمونه فیش حج

مراحل خرید فیش حج

برای خرید فیش حج، بایستی از دفاتر فعال در زمینه خرید و فروش فیش حج اقدام به استعلام فیش حج نمود و سپس مراحل زیر به نوبت به اجرا در آیند تا فرآیند خرید و فروش فیش حج به صورت قانونی صورت بگیرد و مشکلی برای خریدار و فروشنده به وجود نیاید. در زیر به این مراحل اشاره می کنیم:
⦁ اولین نکته ای که باید در هنگام خرید فیش حج مد نظر قرارداد، این است که خریدار فیش حج بایستی تاریخی که می خواهد به حج سفر کند را مدنظر قرار دهد. به عبارت دیگر اگر فرد می خواهد هرچه زودتر به حج سفر کند، بایستی به دنبال نزدیک ترین تاریخ اعزام باشد تا بتواند در کوتاه ترین زمان به حج سفر کند. همچنین در هنگام خرید کردن فیش حج بایستی به این نکته نیز توجه داشت که خریدار فیش حج بایستی فقط و تنها فقط فیش حج را از استانی که در حال حاضر در آن سکونت دارد خریداری نماید.
⦁ یکی دیگر از نکاتی که باید مورد توجه خریدار و فروشنده فیش حج قرار بگیرد، این است که برای خرید و فروش فیش حج بایستی در ابتدا از سازمان حج و زیارت مجوز گرفت. پس از اخذ مجوز از سازمان حج و زیارت، خریدار و فروشنده بایستی هردو به یک دفتر خدمات زیارتی و فعال در زمینه خرید و فروش فیش حج مراجعت نمایند و بر اساس قیمتی که خودشان از قبل و یا در دفتر توافق می کنند، فرایند نقل و انتقال فیش حج انجام خواهد شد.
⦁ پس از انجام فرآیند خرید فیش حج و تغییر نام فیش به نام خریدار، هزینه خرید فیش حج به فروشنده داده می شود و هزینه نقل و انتقال فیش حج از نام فروشنده به نام خریدار نیز معمولا و در بیشتر موارد به صورت توافقی بین طرفین پرداخت می شود. پس از این که خرید فیش حج با موفقیت به انجام رسید، فرد خریدار فیش حج می تواند با توجه به تاریخ اعزام خود، به دفاتر خدمات زیارتی مراجعه نموده و در کاروان هایی که در آن تاریخ به حج عزیمت می کنند ثبت نام کند.

خرید فیش حج
خرید فیش حج و اعزام به سفر حج

خرید فیش حج آسان

بر خلاف باور عموم خرید فیش حج بسیار آسان و بدون هیچ مشکلی است. به طوری که شما به راحتی می توانید خود نسبت به انجام این کار اقدام کنید. مهم است که خرید فیش حج خود را از طریق چه مجموعه یا سایتی انجام می دهید زیرا باید دقت کنید تا مجموعه معتبر باشد.
شما حتی می توانید بعد از خرید فیش حج نسبت به انتقال آن اقدام کنید. حتی اگر نیاز به آگهی فیش حج خود دارید میتوانید از مزایای سایت های معتبر استفاده کنید. البته با گسترش و محبوبیت فضای مجازی امروزه می توانید از طریق اپلیکیشن های مختلف نسبت به فروش فیش حج خود اقدام کنید.
برای انتقال فیش حج باید از دفاتر محضری برای رسمی و قانونی شدن آن استفاده کنید و بهتر است زیر نظر دفاتر سازمان حج و زیارت باشد.
باید گفت خرید فیش حج آرزوی بسیاری از مسلمانان است اما ممکن است به دلایل اتفاقی نتوانند از این سفر بهره ببرند مانند فوت متقضی؛ در این صورت است که می توان فیش حج خود را انتقال داد.
نکته بسیار مهم این موضوع است که از سایت های معتبر و با تجربه برای این کار استفاده کنید تا مشکلی برای روند کاری شما پیش نیاید.
از طریق خرید فیش حج مطمئن می توانید به یک سفری دل نشین و بدون هیچ دردسری بروید. البته مجموعه فیش حج شما در این زمینه راهنمایی و کمک می کند تا با هیچ گونه مشکلی برخورد نکنید.

انواع فیش حج

همانطور که می توانید دو نوع سفر حج وجود دادر: حج واجب و حج مستحب

در نتیجه برای رفتن به این سفر الهی دو نوع فیش حج وجود دارد، فیش حج تمتع ( واجب ) و فیش حج عمره مفرده ( مستحب)، به جز تفاوت در اعمال،  فیش های حج این دو نیز متفاوت است. برای خرید فیش حج باید این تفاوت ها را بدانید.

یکی از مواردی که نوع فیش حج روی آن تاثیر می گذارد، قیمت خرید فیش حج است. یعنی قیمت فیش حج تمتع بیشتر از حج عمره می باشد، زیرا این سفر تنها در ماه های خاصی از سال انجام می شود و زمان نوبت دهی آن طولانی تر از حج عمره میباشد. افراد زیادی در صف نوبت سفر حج واجب هستند به همین دلیل طبیعتا قیمت آن بالاتر است.                                                                                                            اما در رابطه با فیش حج عمره، این سفر در هر روز از سال امکان پذیر است و زودتر از حج واجب نوبت به افراد می رسد. زمان اعزام هر کدام از سفرهای حج روی فیش حج شما درج شده است.

در فیش حج تمتع ماه و سال اعزام نوشته شده البته گاهی پیش می آید که به دلایل  مختلف مثلا به حداقل نرسیدن تعداد کاروان ماه اعزام را تغییر دهند. اما در فیش حج عمره فقط سال اعزام اشخاص مشخص می شود و طبق اولویت هر کس نوبت سفرش فرا می رسد.البته باید بدانید هر چه اولویت بالاتر و زودتر باشد قیمت فیش حج افزایش می یابد.

کلام آخر


در این مقاله سعی شد که در ابتدا شما را با فضیلت سفر به حج آشنا کرده و از اثراتی که این سفر معنوی روی روان فرد می گذارد و او را از گناه ها و پلیدی ها پاک می کند، سخن به میان بیاوریم. در ادامه درباره فرآیند خرید فیش حج صحبت کردیم و گفتیم که برای خرید فیش چه کار هایی لازم است انجام شود. همچنین به صورت تیتروار به مراحل خرید فیش حج اشاره کردیم. امیدواریم این مقاله مورد پسند شما واقع شده باشد و از مطالب آن بهره لازم را برده باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

تماس بگیرید